Free talk.


Nästsista dagen i skolan så hade vi free talk. Det innebär att det kommer japanska studenter och andra människor till skolan för att umgås med oss. Vi får träna på att prata japanska helt enkelt. Först delades vi in par i vår klass. Jag hamnade med en kille från costa rica och min kära mariana! Efter lite free talk med andra klasskamrater så fick vi träffa japanerna. Vår senpai kallar jag henne från och med nu för japan skulle kännas väldigt konstigt att skriva. Hon heter Minako är 19 och pluggar turism.

här

Vi fick uppgift att gå ut på stan och ta kort på kanjis. En vi känner igen och gillar samt en vi inte vissta vad den betydde. Vi hade extrem tur med vår Senpai. Hon var snäll och var intresserad och kunde förklara. Jag lärde mig äntligen hur man säger vi haha.


flower power

Vi gick sedan tillbaka till skolan och drack kaffe. Vi mailade bilderna till vår sensei som skrev ut dem. Tanken var att man sedan skulle presentera dem för resten av klassen. Vi var också ihopslagna med vår paralellklass vilket var kul att få umgås med de bra i den klassen.

ffwff

Våra kanjis! Den till vänster betyder sake!! Vår favorit! Den till höger kände vi inte till och den betyder öster. Den är även en del av kanjin för Tokyo.
Det var en mycket bra och rolig dag.

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0