Höst i Tokyo.


itabashi

Det är höst nu. Riktig riktig höst. Det är kallt även om solen skiner (okej typ 14 plus är kanske inte kallt). Men på natten är det kallare iaf. Det är gött. Känner mig hemma när det är kallt ute. Alla de där nattpromenaderna man tog i Källby på vintern hjälper väl till antar jag. Nu är det rimfrost i Sverige och jag saknar det. Men men det är inget man ska klaga länge över.
Skolan flyter på och om typ tio dagar är det final exam. Allting som vi har lärt oss på de här två (och snart) en halv månaderna ska testas. Alla kanjis, verb, ord och övrigt gäller det att ha koll på. Idag började jag på allvar med plugget inför provet. Skriver ner alla verbformer vi har lärt oss. Ska fortsätta imorgon och sedan göra som jag alltid gör inför prov. Sammanfatta, sammanfatta, sammanfatta.

afadf
Provet är uppdelat i olika delar. En intervju (herregud hur ska det gå), kanjis, textboksprov samt hörövning. Är mest nervös inför grammatiken. Den har jag varit sämst på hittills. Kanjisymbolerna gäller det bara att öva in sen sitter dom. Det är snart 200 stycken.

Nu är klockan alldeles för mycket. På lördag ska vi till en izakaya och i övrigt ska jag slappa. Utanför ösregnar det och det är fint att lyssna på.
Oh det var en jordbävning igen häromdagen men jag missade den. Antar att när man går på gatan och lyssnar på deathmetal så händer det kanske att man missar. Det har kanske varit fyra sedan jag kom hit och jag har känt en.
Inne i december och snart kommer Helena! Och med henne kommer lingonsylt, DEO!, havregryn och förhoppningsvis lite blodpudding.


ggsd

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0