Det andra brevet till Japans Kejsare!


Käre, käre Kejsare!

Jag vet att detta är mitt brev nummer två men efter mycket eftertänksamhet från min sida kunde jag inte längre hålla tand för tunga. Har nya klagomål att framföra som är av yttersta vikt.
Första klagomålet är att Era cyklister cyklar överallt utan hänsyn. Jag vet inte hur många gånger som mina kärlekshandtag har fått sina törnar av farliga styren. Tycker dessa kärlekshandtag är skrämmande nog utan blåmärken. Dessutom så har Ni ju så fint målat ut på vägarna och trottoarerna vart man får cykla och vart man får gå. Jag tycker detta borde få en ändring snarast. Kanske kan poliserna få ta hand om dessa syndare istället för att leta efter oss oskyldiga som råkar gå mot rött ljus.

Det andra klagomålet är angående rökningen. Det är mycket fint av Er att förbjuda rökningen på gator och torg för då slipper vi gångtrafikanter dessa bolmande moln som kommer flygandes lite överallt i vanliga fall. Däremot förstår jag inte logiken i att man låter människor röka i restaurangerna. Att smaska i sig friterade räkhuvuden skulle vara mycket lättare utan att samtidigt dra ner rök i lungorna för att bordet med fulla japaner bredvid spyr ur sig rök.

Nummer tre handlar återigen om deodoranterna för en mycket säker källa (en svensk) har informerat mig om att det inte ens går att köpa deodoranter i de dyra parfymaffärerna. Jag förstår inte detta hat mot deodoranter. Tvingades Ni bära det som barn? Eller är det kanske bara enkel okunskap om att dessa ting finns? Eller är det helt enkelt så att japanerna inte svettas lika mycket som vi västerlänningar!?

Det var allt för denna gång. Har nu snart bott här i två månader och tiden går så fort att det är läskigt.
/Sebastian


Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0