Mori Tower.


tower

Vet inte hur högt det ser ut att vara men det är dubbelt så högt som Liseberg. Mori Tower ligger i Roppongi Hills som för övrigt har massa sjukt vackra byggnader. Men den här lilla skrapan är nog finast. Iaf om man frågar Josefin haha!
Iaf så skulle vi se Harry Potter på en biograf som ligger nästan bredvid Mori Tower och eftersom vi var ute i god tid för att verkligen få biljetter hade vi två timmar till godo.
Så vi beslöt att ta oss upp till utsikten på 52:a våningen.
Det var magiskt. Utsikten var så vacker. Jag satt mest i ett av fönstrena och bara njöt. Jag kunde också göra något jag drömt om att göra ända sedan jag såg Lost in Translation. Jag satt i ett fönster, sjukt högt upp, och tittade ut över Tokyo samt lyssnade på Tommib med Squarepusher (som spelas i filmen under den scenen). Det var så overkligt. Ska inte ljuga men grät faktiskt en liten skvätt.

Min höjdskräck fanns med hela tiden haha. Tanken kom då och då att "NU" rasar tornet och jag störtar ner. Men det var så vackert att jag klarade det bra.
Helgen har för övrigt varit en av de bästa och finaste. Jag njöt av imperial garden, jag "hittade" ett shrine nära Tokyo Tower. Jag fick utleva min lost in translation fantasi och det är helt underbart vad jag älskar det.

tokyo

te

Kommentarer
Postat av: sebastian

När jag skriver Liseberg! Menade jag Lisebergstornet.

2010-11-23 @ 17:48:21
Postat av: Morwen

Det är ju helt otroligt att människan kan bygga någon sånt högt och att det håller..

Jag menar, är det inte hyfsat vanligt med jordskalv och liknande i Japan?

2010-11-25 @ 22:08:19
URL: http://screamwithme.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0