Akihabara.


tokyo

Stack till Akihabara idag för att kolla läget. Var trött efter gårdagens parkbesök så det var gött att bara vandra runt själv med musik i öronen och bara titta på allt som fanns att se. Akihabara kallas också för "electric town" och där finns mangaprylar, cdskivor och allt du kan tänka dig inom spel och datorer. Hittade Kingdom hearts Final Mix+ som bara släppts i Japan. Kostar bara 250 spänn och innehåller dels Kingdom Hearts II som jag spelat (dock med nya scener) plus Kingdom hearts Re: Chain of Memories som jag aldrig spelat. Jag är grymt sugen men 1. Spelat funkar bara på ett japanskt playstation 2 (om nån vet hur man kan fixa det problemet vill jag gärna veta hur :D) Jag har ett japanskt playstation 2 där jag bor det är ju inte mitt men ska se om jag får använda det.


cool

Köpte ju tre mangaböcker iaf för 30 kr. Ett kap! Jag diggade Akihabara starkt. Det kändes med ens som att jag klev in i en scen från Akira. Smuts och neon och teknik. Tokyos många olika delar är grymt fascinerande. Och jag har inte ens sett en tiondel än.
Men damn vad stort hentai är! Det var verkligen inget som påverkade mig (surprise, surprise) men överallt överviktiga nördjapaner som gled runt glada. Hittade också ställen med statyetter från Kingdom Hearts och Final Fantasy. Tur att jag är fattig annars hade pengarna rykt kan jag säga.


fff

Vill för övrigt köpa ett playstation portable i Japan för det är billigt men funderar på om det blir samma problem. Kan nog leva med det problemet iof så länga jag får spela Crisis Core och Birth by Sleep! <3




Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0