First time Izakaya.


Förväntansfullt begav jag mig med Kou, Sarah, Yuichiro till stationen för att ta tåget till Ikebukuro. Första gången jag åkte tåg när det var partytime i Tokyo. Annorlunda atmosfär :P. När vi kom fram så förvandlades jag till den värsta turisten. Jag höll på att krocka med alla tusen människor för jag var för upptagen med att storglo på de höga byggnaderna.
bild

När jag kom till Tokyo åkte jag först med ett tåg från flygplatsen och då fick jag se förorter till Tokyo. Visst fanns det höga byggnader men inte alls som här. Dessutom kom jag ut från tågstationen och gick uppför en trappa. Att bara se de höga byggnaderna bildas var mycket mäktigt.

Izakaya är restauranger. När du kommer dit tar du av dig skorna och lägger dem i en påse och bär med dem till bordet. Du sitter bakom skärmar avskild från alla andra. Hade tur. De hade engelsk meny så jag kunde läsa men lyckades dock beställa vad jag trodde var grillade kycklingvingar men som tydligen var fiskvingar. Sega och hårda som blev mjuka efter ett tag i munnen. Mycket konstigt.
Allting kostade 278 yen ungefär vilket är typ 20 kr. Så man beställer massa mat och öl och delar på notan. För du beställer inte åt dig själv utan för alla. Åt friterad kyckling och bläckfisk, sashimi vilket är rå fisk, och bläckfiskbollar och massa annat.

Toaletterna var mycket roliga. Du hade bara strumpor på dig men på toa fick du ta på dig trätofflor :P

lost

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0