Hiraganatest.


kkkkkkkkkkko

Test idag i skolan. Har pluggat i en vecka så nu var det test på hiragana. Hiragana är det symbolalfabet som används mest (borträknat kanji) i den japanska vardagen. Det finns hiraganasymboler överallt. あ är som exempel symbolen för "a". Iaf så var det prov på det idag och får resultatet om några dagar. Förhoppningsvis gick det bra haha. Det kändes bra.

Jag har två lärare. En ung kvinna och en äldre man. De turas om så vi har dem varannan dag. Imorgon ska vi börja med katakana (torsdag) vilket ska bli kul. Sedan när katakana är klart blir det kanji för hela slanten.
Jag har lektioner mellan 13.20 och 17.10 med en tiominuters rast var 50 minut. Bekväm tid vilket är skönt ibland fast samtidigt hade det varit gött att sluta vid ett och ha en hel dag framför sig. När jag är klar på skolan är det kväll.

För övrigt ska jag klippa mig vilket blir intressant. Kommer nog be Ume-chan att följa med som tolk haha. Kan även meddela att jag trots utan att ha tränat eller bantat gått ner två kilo sedan jag kom till Tokyo. Mycket trevligt. Väger nu 100 kg prick vilket är en förbättring då jag för ett år sedan vägde typ 110. Let's keep going down!!
Skyller på allt spring mellan tunnelbanan och tåget.

liiiiiiiiiiiiiv

Kommentarer
Postat av: Sofia Vienna

MEN JA TACK!

2010-10-14 @ 22:15:31
URL: http://sofiavienna.se
Postat av: Sofia Vienna

min också. är sugen på att göra en burton inspirerad tatuering på insidan av armen. hjärtat med nålar är en bra kandidat. liksom min pojkvän. eller hans hund.

2010-10-15 @ 08:33:22
URL: http://sofaivienna.ses


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0