Shibuya.


shiii
Har varit i Shibuya två gånger sen i fredags. I fredags var jag där med kompisar från skolan och sjöng kareoke. I söndags var jag där och shoppade lite. För mig har Shibuya och den berömda gatukorsningen varit en bild jag sett så fort jag hört namnet Tokyo. Nattetid är det neonskyltar överallt och det är så stort att det är löjligt. Det är så många människor där att du inte riktigt vet vart du ska titta. Jag är en blandning. Jag försöker samtidigt se coolt oberörd ut samtidigt som jag går mina divasteg längs gatorna men andra stunden är kameran framme och jag fotar allt och tittar på alla höga hus med munnen på vid gavel.
En dålig grej med tågen och tunnelbanorna är att de slutar gå runt tolv ett på natten. Så hinner du inte med dem är du tvungen att vänta till klockan fem på morgonen. Mycket underligt system.

Köpte två t shirts för 2000 yen vilket är mindre än 200 kr. Men köpte dem på H&M!!! Men faktiskt så har h&m i Japan roligare kläder än i Sverige. Iaf för killar. Det här var en sjukt stor H&M byggnad typ fem våningar.
Men Shibuya var, är magiskt för mig. För det har en så djup innebörd i mitt fall. Jag drömde i två tre år att få komma till Tokyo och en av bilderna var just Shibuya. Så när jag är där känns allt overkligt och som om jag bör vakna.
Det tar tid att smälta att min dröm är på riktigt och jag lever i den nu.

shibuya


Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0