Dröm.


Det hela kan delas upp efter två filmer. En som skapade drömmen hos mig. En som ändrade mina tankebanor.
Jag såg Lost in Translation när den kom ut, tillsammans med pappa och mamma (som somnade). Den var och förblir en av de bästa filmerna jag sett och en av de vackraste. Jag ville väldigt gärna åka till Tokyo, jag kände mig dragen dit till kulturen och ja jag vet inte. Det är något befriande med tanken om att åka ensam till ett främmande land och vara så utelämnad. Det är spännande och det är frihet.
Efter jag sett den filmen gick det några år. Jag fick upp intresset för anime vilket spädde på drömmen mer. En nära kompis reste dit och jag tyckte det såg så fantastiskt ut i bilderna han visade.
Det var en dröm tills jag såg den andra filmen som ändrade på allting. Det var i februari förra året då jag såg Revolutionary Road. Filmen handlar om ett par (spelade av Kate Winslet och Leonardo Dicaprio) som försöker bryta sig loss från sitt liv och följa sina drömmar. Jag insåg efter den filmen att livet är för kort för att inte göra saker som är läskiga. Vad jag vet har jag bara ett enda liv och det är då dumt att inte försöka göra så mycket jag kan och orkar och vill göra. Sedan dess har jag satsat på det här. I början var det ett steg att jag bestämt mig och sedan ökade stegen. Och nu ett år senare håller jag på och söker till en skola i Japan.

Det var även ett par ord från min pappa som fick mig att bestämma mig mer. "Åh var du i Lund. Jag gillar den staden, hade gärna bott där. Ja kanske i ett annat liv så hade man..." De orden fick mig att inse att om jag själv inte vill säga samma sak om några år så fick jag bestämma mig.

himl


Frihet i Tokyo är min dröm.

Kommentarer
Postat av: Håkan

Gört! Man ska aldrig vara rädd för att prova någonting nytt. Känner folk i Göteborg som varit i Japan och pluggat/stökat och det verkar jävligt kul. Dessutom en upplevelse som är svår att matcha.

2010-03-11 @ 00:21:25
URL: http://honkiie.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0