Idina Menzel.


Återigen ett rent och enkelt nördinlägg. Fast ett musikalnördinlägg. Är besatt av serien Glee som går i Usa samt att kolla på gamla klipp på musikal från Broadway. Det är en ny dröm som börjar ta form. Att en dag se en musikal på broadway. Har kollat på klipp från Cats, Rent och Wicked bland annat. Fastnat från de två senare då Idina Menzel spelar med i dem. På min avskedsfest hade jag musikquizz och där var hennes namn med. Man skulle koppla ihop hennes namn med en musikal. Ingen kunde :P
Jag är kär i henne och speciellt i hennes röst. I rent spelade hon bisexuella Maureen och i Wicked spelar hon Elphaba (wicked witch of the west).




Den mest kända sången från Wicked. Hon har även gästspelat i Glee :) Just nu spelas antingen deathmetal i ipoden eller soundtracken från Wicked och Rent. Rent finns förövrigt som film som jag bara sett klipp från så vet inte hur den är. Men här är sången som är bäst :D.



Finns även klipp på youtube när Neil Patrick Harris sjunger den med sin karl :)

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0