Kingdom Hearts


hearts


Efter att ha fått lite hjälp från andra nördar har jag nu bestämt mig för att köpa ett psp när nästa csn kommer. Den kostar runt 1 000 kr här i Japan medan den kostar över 1500 hemma i Sverige. Det som fick mig tveka först var att jag skulle bli bunden till japanska spel men vet nu att den är regionsfri så det är bara och köra!!!

Den största orsaken till att jag vill ha den är så jag kan spela Kingdom Hearts; Birth by Sleep. Är kingdom heartsnörd av kaliber och det suger att jag inte spelat det spelet än.
Kingdom hearts handlar om Sora (killen till höger) och hur han dras in i en värld där han måste kämpa mot varelser som kallas för Heartless. Grovt förenklad storyline haha. Ett av spelens kännetecken samt det som gjorde det känt var att spelens karaktärer är en mix av disneyfigurer, final fantasyfigurer samt nya såklart. Du spelar som Sora jämte Långben och Kalle. Sjukt kul.
Hittills har det släppts Kingdom Hearts, Chain of Memories, Kingdom Hearts 2, 358/2 Days, Coded och det som jag vill ha! Birth by sleep!!!!






Är sjukt pepp!! Ska även köpa Kingdom hearts Final Mix+ så jag kan spela Chain of Memories! Jag älskar att vara nörd.

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0