Yay!


För två veckor sedan ansökte jag om alienregistration card som fungerar som ett pass för mig här i Japan. Om polisen ber om identifikation så är det antingen passet eller cardet som gäller. Annars blir det marsch till polishuset. Iaf så fick jag ett kvitto på att jag ska få mitt kort och på kvittot står det identifikationsnummer som kommer stå på cardet. Så det lämnade jag till skolan för att de skulle börja omvandla mitt tillfälliga turistvisum till ett riktigt studentvisum. Idag kom en av personalen springade och sade "Sebastian-san, Sebastian-san. They have approved your studentvisa coming january! Yay!!" Hon tog mig i handen och det var nästan så att vi hoppade upp och ner.
Så yay!

För övrigt så hade jag midtermtest igår som gick bra. För mer övrigt så har jag, med hjälp av min bror via skype, fixat så jag kan spela nintendospel på macen. Så har nostalgikänsla gånger tusen. Minns vårt bruna hus i Lidköping med vardagsrummet där jag och ludvig såg på film, spelade nintendo och åt pappas gröt på små korgstolar. Det var tider det. Minns även att jag brukade dansa till Ace of Base "Lucky love"!


stjärt

Jag och brorsan i mitten med våra kusiner och faster.

sebbelebbe

Me and my bro från i somras. Tack för att du inte håller en grudge för att jag tvingade dig vara Per Gessle så jag kunde vara Marie Fredriksson när vi mimade till "Sleeping in my car" vid 8 och 4 års ålder haha.


Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0