Anlände till Japan.


Gick av flyget omtumlad. Typ all personal på planet stod utanför och tackade och sade hejdå. Först fick du fylle in blankett där du skrev vad du skulle göra i Japan och var du skulle bo med mera. Jag kunde inte min adress. Och dessutom är jag en specialare. Jag har inget studentvisum än utan det ska skolan ordna i november ungefär. Så jag var tvungen att ha hembiljetten utskriven (mycket viktigt annars kommer du inte in i landet). Så på blanketten fick jag skriva att jag skulle turista inte studera. Men de blev mycket bekymrade när jag inte kunde skriva adress. Så fick gå till ett rum bakom allting och prata med en vakt. Mycket trevlig och förstående. Tyckte det var sjukt kul att jag skrivit "tourist" under "occupation" eftersom i Sverige är jag ju student. Men allt löste sig då jag ringde min hyresvärd och fick adressen. Allting frid och fröjd. Sedan plockade jag upp mitt bagage. Gick på toa och köpte sedan tågbiljett in till stan.

whoooo

Tåget stannade vid Nippori vilket var det första stoppet så inga problem för lilla mig. Där fick jag köpa en ny biljett till Sugamo med Yamanote line. Problem uppstår. Svensken Sebbe hoppar på Yamanote line som han upptäcker åker åt fel håll. Hoppar av och åker tillbaka. Tycker att detta också är fel tåg. Hoppar av igen. Visar sig ha varit rätt tåg. Väntar några minuter tar nästa. Hoppar av vid.....chchchch minns inte. Tar iaf tunnelbanan till Itabachi Honcho. För vänta i tjugo minuter på Yuko som går med mig till huset. Liten japansk flicka som prombt ska bära min stora 17 kilos resväska. Grymt kul syn. Efter att ha fått skriva på papper samt ta kort (yay foto på en svensk som sovit två timmar de senaste 24). Sedan fick jag nyckel (efter en kort episod av letande efter nyckel i rummet för jag tyckte jag sett den men nu var den inte där....vi letade tills yuko fattade att det var hennes bilnyckel jag sett).
Gick och handlade nudlar och yoghurt och vatten. Träffade mina share mates. Men mer om dem i ett annat inlägg.

Kommentarer
Postat av: Sofia Vienna

jag tycker du är så otroligt modig!! Så kul att läsa om din resa!

2010-09-30 @ 07:10:20
URL: http://sofaivienna.ses
Postat av: Petra

Vilken fin blogg du har! Det ska bli mycket roligt och intressant att få läsa om ditt liv i Tokyo:) Kram!

2010-09-30 @ 13:05:07
Postat av: Petra

Och förresten, jag tycker också att du är modig. Jag skulle varit så rädd att jag kissat ner mig. Eller börjat gråta. Nej, jag skulle gjort båda två samtidigt. Jag skulle stått som i en flod av kroppsvätskor och darrat.

2010-09-30 @ 13:09:19
Postat av: Sebastian

Men Petra då :D

2010-09-30 @ 16:52:29
URL: http://roadtotherisingsun.blogg.se/
Postat av: Göran

Haha, får världens dejavu när jag läser detta xD, jag var såå nära på att hoppa av flera gånger under keisei mainline för jag trodde jag åkt förbi nippori, men frågade typ 3 japaner och kom fram till att det ligger längre fram, bytet där var okay, men sen bytet från Ikebukuro till Itabashi...oh god, det står ju ingenstans att tåget GÅR till just itabashi denna där Saikyo line, så iaf efter att ha frågat några japaner som verkade livrädda efter att ha sett mig och springer sin väg, kommer det fram en söt liten tjej och frågar "where u wanna go?" jag antog att hon såg på mig att jag var förvirrad, så jag säger Itabashi, så visar hon vägen och säger 1 station, kunde inte ha blivit klarare än så! Vart det ett stort Arigato gozaimasu! ^^ Och jadu, det där med väskan? Den som plockade upp mig skulle också bestämt släpa på min 20 kilos resväska (tur att den hade hjul iaf) Kul att läsa här :D

2010-10-04 @ 10:29:12


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0