Kyoto.


yo

Planerar för övrigt en liten tripp till Kyoto och Nara utanför Tokyo. Det känns lite som ett måste. Kyoto är en av Japans äldsta städer och har många vackra tempel och toriiportar (de röda sakerna i inlägget nedan). De spelade in scener från "En Geishas Memoarer" där. Scarlett åker dit i "Lost in Translation". Så det ligger högt på min lista att kolla på innan jag åker hem. Så planerar att åka över en dag eller så i april kanske. När nästa csn kommit. Tror nog jag ska åka själv kanske. Har en del sådana konstiga idéer för mig. Jag gillar att göra saker själv och upptäcka. Tror det har en grund i att alla små äventyr jag gjort har varit med andra. Plus att är man själv så kan man bestämma takten själv och inte behöva invänta någon. Dock är det givetvis kul att upptäcka saker med någon annan också.

Nara är en "mindre" stad nära Kyoto. Där finns det vilda hjortar som går runt fritt bland templen som man kan klappa och köpa mat till för de är så vana vid människor. Asså fatta vad häftigt!!!


Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0