Tekniknörd.


Går och väntar på CSN! Dels så jag överlever de kommande månaderna samt betala hyra att betala samt lite grejjer att inhandla.
Behöver 1:
Skaffa en mobiltelefon. Lite läskigt att hela tiden, när jag bestämmer möte med folk, inte kunna veta om de dyker upp eller inte. Mobilen kostar en viss summa i månaden och sedan är jag tvungen att fylla på den med 3000 - 5000 yen var tredje månad. Billigaste alternativet för mig just nu.
Behöver 2:
Jag ska köpa (behöver inte) men ska köpa en psp! Jag har velat ha en länge för att kunna spela några av de spel jag mest av allt velat spela. Som Final Fantasy VII: Crisis Core eller Final Fantasy Dissidia och Kingdom Hearts Birth by Sleep. De är också mycket billigare här i Japan än de är i Sverige och det bästa är att spelen från Sverige funkar i en psp från Japan!
Behöver 3:
En extern hårddisk! Har så lite plats på min mac! Det är mina kort som tar upp så möe plats. Jag har 50 GB bara kort från de senaste fyra åren. Musiken tar bara upp 20 GB och jag rensar den mappen mycket ofta. Så behöver en jag kan lägga in mina kort på! Speciellt de mellan 2006 - 2009. Väääldigt onödigt att ha i datorn men kort jag verkligen inte vill bli av med. Dessutom om datorn skulle krascha så försvinner alla kort jag har. Detta är en negativ del av att ha korten i datorn.

Vet inte hur jag ska prioritera mig. Mobilen borde kanske komma först (ja det gör den). Och psp:n borde komma sist men man vet ju att när pengarna väl rullar in kommer jag springa och köpa en psp det första jag gör!

 bvhbjb



Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0