Första dagen i skolan.


Åkte tunnelbana från Itabashihoncho till Sugamo. Bytte till tåg för att ta mig vidare till Shinjuku-Okobo där min skola ligger. Fortsätter man med mitt tåg kommer man till Shinjuku och Shibuya så ska köpa ett kort. Ett månadskort som kommer kosta mig 13700 yen vilket i runda slängar blir 1300 svenska kr. Kan köpa månadskort till enbart Shinjuku-Okobo vilket dock bara är 100 kr billigare och då kan jag lika gärna kunna åka till Shibuya.

tåååååååååg

Massa info på skolan. Kommer börja på level 1 och om jag klarar mig godkänd genom åren så kommer jag har läst till och med level fyra. Om jag skulle vara intresserad av ett år till läser man till level åtta. Kommer börja lektionerna med att lära oss hiragana (vilket jag typ kan) sedan katakana (vilket jag kan nästan flytande nu) sedan börjar vi med Kanji. Läser på eftermiddagarna för vill dels inte vara med i rusningstrafiken klockan sju på morgonen samt att man inte behöver tänka på att lägga sig tidigt :D
Mötte VÄLDIGT många svenskar. Vi var säkert mer än 10 stycken och överrepresenterade. Den andra största gruppen var spanjorer och den tredje koreaner. Det känns okej med tanke på att jag bor med fem japaner. Hade jag bott med svenskar hade jag vart sur för man vill ju kunna träffa japaner när man bor i Japan liksom. För övrigt är jag en av dem som lyckats bäst med mitt boende. Ingen annan fick en välkomstfest!!! :D
Imorgon börjar jag 13.20 (som alla dagar därefter) och slutar 17.10. Man beräknas lägga 2 timmar utöver det om dagen åt plugg för att hinna med. Men det ska bli så kul att plugga språk igen.


ssaaaaaal

ssssssssssssssss

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0