Japanska.


kladd

Kan nu hiragana nästan rinnande. Kan skriva symbolerna och känner igen dem. Nu börjar vi med katakana men det är inte lika viktigt att kunna haha. Är så sjukt kul att kunskapen om språket blir bättre för var dag. Ökar ordförrådet hela tiden. Kan nu prata litegrann. Kan presentera mig, fråga om vad saker kostar, räkna och kolla klockan. Dock även om jag ökar mitt kunnande väldigt fort så känner man hela tiden hur långt efter jag är. Jag hör japanska jämt, på tunnelbanan, hemma och framförallt i skolan eftersom undervisningen sker enbart på japanska. Från att inte ha fattat någonting kan jag dock nu känna igen ord och därmed dra slutsatser om vad folk pratar om. Det är sjukt intressant hur man lär sig ett nytt språk. Samtidigt kan det va sjukt förvirrande då jag ena stunden pratar lite spanska med klasskamrater, engelska med de jag bor med, japanska lite här och var, svenska med norrmannen i klassen samt när jag spelar tvspel och det går dåligt haha.

papper

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0