Sardinburk i Tokyos tågvagn.


På vägen hem från restaurangen insåg jag, när jag väl klev på perrongen, att det skulle bli sardinvarning. För er få som inte vet så är det smockat på tokyos tåg och tunnelbanor när det är rusningstid. Speciellt på morgonen innan alla börjar sina jobb vid sjutiden. Det blir även rusning vid fyra femtiden men inte alls lika jobbigt. Sedan en lördagkväll runt klockan elva vilket var när vi åkte.

ska pååååå

Och alla ska på. Det var faktiskt inte så farligt. Man tränger ihop sig och får inte tänka på hur trångt det är.

gregbrwbrfrbbrbf

Som tur var skulle vi av efter två hållplatser så turen blev inte så lång. Men när man väl ska av är det tur att man är en lång svensk för man plöjer genom alla hur lätt som helst. Mycket nöjd över min längd. På bilden ovan till vänster kan ni se hur lång jag kan va bredvid en japan. Jag håller kameran precis på toppen av mitt huvud. Är inte alltid längst dock. Finns japaner som är längre men de är mycket sällsynta.



Nu var det verkligen inte lika illa. Det på videon är morgontrafiken :D så är glad för mina eftermiddagsklasser.

Kommentarer
Postat av: Sofia Vienna

men HERREGUD :D

2010-10-17 @ 11:20:06
URL: http://sofiavienna.se
Postat av: Morwen

Fan vad sjukt! "Nä, men vi försöker trycka in er i vagnen så går det nog. Det är bra för kroppen!"

2010-10-24 @ 16:07:10
URL: http://screamwithme.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0