Shinjuku - Looking for makeup


intokyo
På bilden ovan ser ni ingången till en affär med allt möjligt. Vi var där för att leta efter makeup och annat trevligt inför halloween. Som ni ser är ingången fullproppad med grejer. Kläder, pumpor och masker. Och hela tiden spelades "This is Halloween!" från Nightmare before christmas! Fick en mycket fin högtidskänsla. Så jag och två andra grabbar tyckte att skitmakeupen de hade inte var något för oss. Så vi begav oss mot Tokyo hans där de tydligen hade en helt sjukt bra halloweenavdelning. På vägen gick vi igenom ett kvarter fyllt med små klubbar där pojkar kan få träffa flickor och flickor träffa pojkar. Ute på gatorna står mycket snygga killar med flyers. Det gäller bara inte att börja prata med dem för det kostar nämligen pengar. Man bokar tid hos dem och de sitter och säger fina saker till en.
forsale
Huset på bilden ovan är ett sådant ställe. Kollar ni noga ser ni bilder som hänger utanför med alla olika pojkar man kan prata med. Det stod även medelålders karlar som försökte locka en in på andra ställen. Kan ju ärligt säga att jag inte är intresserad haha.
Iaf så stannade vi på mcdonalds på vägen för vi var vrålhungriga. Betalade man 1000 yen fick man en meny för tre att dela på. Tre burgare, två strips, en mcnuggets och tre drickor. Så typ 30 kr per skalle. Synd att det var mcdonaldsmat. Iaf sedan kom vi till det mycket stora varuhuset med åtta våningar (!) varav på våning sju vår affär låg. Så har nu inhandlat vit färg, samt röd och grönt glitter som ska lysa i mörkret. Jag ska vara zombie på halloween! En radioaktiv zombie!! Eller ja, det radioaktiva är bara en ursäkt för att jag ska kunna glittra som en älva fastän jag är en zombie.
Hej hopp!

jaaa

Kommentarer
Postat av: Morwen

Ja! Zombie är bra! Duktigt! :D

2010-10-30 @ 09:50:18
URL: http://screamwithme.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0