Svenskmöte.


andra svenska

Igår var det möte för svenskarna på skolan. Vi i de första nivåerna iaf. Jag kom till skolan vid tre ungefär för jag trodde det var då vi började men tydligen hade vi vanlig lektion innan. Sååå missade två timmars lektion och nu känns det som om jag ligger så långt efter att jag kan dö. Men givetvis gör jag inte det men ändå!

Iaf. Klockan tre var det möte och vi fick info om olika saker. Tips från svenskar som varit här längre än oss osv. Mycket konstigt att tjöta svenska igen. Efter mötet hade vi en kort rast och sedan var det stor träff med alla nybörjare. Där hade de namnupprop och en efter en fick vi ställa oss upp och säga vårt namn och vilket land vi kommer ifrån, på japanska. Jag var först ut bland svenskarna att bli uppropad, var mycket nervös kan jag tillägga. Sedan kort rast och sedan skolfest.

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0