Det är det jag verkligen gillar.


japaaaaaaaaaan

Helt sjukt att om en vecka så har en månad gått sedan jag flög till Tokyo. Mycket omvälvande dagar. Tiden går helt sjukt fort när man har skola varje dag. Du går upp, gör dig iordning och äter fru...lunch haha. Sedan åker du tunnelbanan och tåget till skolan. Där har du en fyra timmars lång lektion för att sedan ta dig hemåt. Hemma äter du middag. Sedan gör du dina läxor och pluggar samt tjötar med dina share mates. Sedan går du en kvällspromenad i kvarteret för att seda sova runt tolv ett.
Försöker komma upp tidigare om mornarna så jag kan åka till Harajuku eller Shibuya. Känner att jag bor i en av världens största städer men jag uttnyttjar det inte. Det finns så sjukt mycket att göra att man kan bli tokig :P. Bara att gå i mitt kvarter i min del av Tokyo (Itabashi-honcho som förövrigt är ett av de mindre ställena i Tokyo. Dock bor det mer än en halv miljon människor här hahah.) Bara här finns det spännande saker att titta på. Truckar som åker runt och gör crepes, bilar med megafoner som åker runt överallt och berättar saker på japanska. Att bara se folk i tunnelbanan är nog för flera dagar. Såg idag en så sjukt vacker kvinna klädd i kimono på tåget. Det är väl det jag uppskattar mest med Tokyo. Det gamla bland det nya. Du har neonskyltar överallt, liv så fullt av liv, teknikvidunder men sen kan du gå på en folkfylld gata och helt plötsligt ligger det ett litet tempel där. Öde lekplatser och gamla mötesplatser ligger utslängda här och där. Det är det jag verkligen gillar med Tokyo.

gerrrrrrrr

ffffffffffffffffffffsssssssssss

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0