Tokyo=gasläcka?


väggen

 

Again in Swedish, sorry. Tänkte uppdatera lite. Just nu är jag hemma mitt hus och ska laga nabe med mina roomates. Vi har tv:n på och avlyssnar nyheterna hela tiden. Just nu är det skönt att ha tre japaner hemma som kan förklara allt för en. Just nu är det två reaktorer norrut där det finns risk för härdsmälta. De släpper radioaktiva gaser för att lätta på trycket allt eftersom. Jag är mindre oroad över det än jag varit för jordbävningarna. Kan ha att göra med att nu är det människor som (någorlunda) kan kontrollera det. Jordbävningar går inte att förhindra eller säga när det kommer ske. Men det här går iaf att förhindra och det tror jag att de kommer göra.

Dock så kollar jag upp biljettpriser. Jag ska prata med min skola på måndag och jag planerar att (om det är okej) ändra flyg och åka hem redan veckan som kommer. Känner att jag behöver två veckor hemma i Sverige efter den här pärsen. Efter det kommer jag återvända till Tokyo, beroende på situationen givetvis, och fortsätta mina studier. Jag tänker inte ge upp den här chansen utan en fight. Krävs mer än gaser och jordbävningar för att skrämma mig. Jag har växt upp med en far och två bröder som gasar dagarna i ända. Är nog imun vid det här laget haha.


Kommentarer
Postat av: katarina millton

Hej Sebbe!

Underbart inlägg :) Milltons och alla dess gaser!

Såååå sköönt att du är okey och att du är hemma med dina vänner:) Kollar din status hela tiden.

Många småfisar och kramar till dig:)

2011-03-12 @ 12:52:22


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0